Mer fixat med ”Hooden”

När jag plockade isär min ”hood-ställning” så fans det spår av två band som hade suttit mellan bågarna.

Och när jag senare hittade ytterligare en ”hood-ställning” som var i sämre skick så fanns dessa band kvar på plats.

IMG_1445
(Detta gäller alltså den grå ”hood-framen” som användes fram t.o.m. 1970).
Spänt mellan bågarna sitter ett 58 cm långt band.

När jag kollade igenom MOSS, MGOC, AngloParts och SC-Parts hittade jag ingen stans dessa band.

När jag kollade med MGOC, svarade Andrew att de nya ”hood-framarna” inte levererades med några band.

Grey folding frame
(Så här ser de nya ut från MGOC).

IMG_1444
Som tur var hade dock Ingmarie ett antal gamla säkerhets bälten i olika färger i sin sy-låda och där hittade vi dessa som passade perfekt!

 

Hood

Letade fram den gamla ”Hood-ställningen” (eller vad man ska kalla det på svenska).

IMG_1418
Den var i skapligt skick så när som på en lite bula som fick knackas tillrätta och svetsas.
Dock var den ommålad i svart.

IMG_1443
I kväll blev den ihopmonterad  och lackad i rätt färg.

Besiktigad

Nu är Roadstern besiktigad!

IMG_1440[1]

Medans jag väntade på min tur så uptäckte jag att soppapumpen läckte, det var en stor pöl under bilen.
Snabt iväg till Mekonomen och köpte en skiftnyckel (ja, jag vet nu har jag två idiotiska Kinesiska skiftnyklar från mekonomen som justeras tvärt emot vanliga Bacho).

Tyvärr hjälpte det inte att dra åt locket på pumpen 🙁

Så det fick bli en besiktning med läckade pump, vilket gick bra ändå 🙂

Något hög CO men i övrigt ok.

Väl hemma så gjorde jag en ny packning till locket på soppapumpen.

Tur att Ingmarie håller på med ScrapBooking och har en massa stansar i tumm-mått.
IMG_1441x
Med den kunde jag stansa ut en perfekt 2″ gummipackning, sedan var det bara att gjöra ett väldigt snabbt byte av packningen, med bensinen skvalandes över armarna.

Men nu är det tätt!