Vänster fjäderfäste

Jaha, då är det bara att göra samma sak på vänster sida som jag gjorde på höger. Lättare andra gången, men börjar kännas tjatigt.

Skar bort de gamla fjäderfästena.

Skar bort all dålig plåt under förstärkningsplåten. Hjulhuset var lite mer skadat på denna sida, men det får fixas lite senare. Även förstärkningsbalken på insidan var lite sämre, men samma sak här, det får fixas när allt annat är på rätt ställe.

Nya plåten på plats.

Passade även på att ”flytta hålet” förfjäderfästet. Lättare nu när man vet hur mycket det ska flyttas.

Så nästa steg blir att få dit denna plåt.

Höger bakre fjäderinfästning klar

Puh. Äntligen är allt småplock fixat runt höger bakre fjäderinfästning.

Motivationen att hålla på med bilen har varit rätt låg den senaste tiden med tanke på vad som händer runt om oss, så det känns lite fjuttigt att hålla på att renovera en bil.

Men man måste ju få vila skallen lite med andra tankar.

Det var ju en hel del dåliga lagningar och hål som behövde bytas och lagas i skärmkanten bak.

Så bort med den rostiga plåtbiten som stänger tröskeln mot skärmen.

Gjorde en ny och svetsade dit.

Den nedre biten fick bli en specialare.

Nu är kanten tät och frisk.

Nu återstår hjulhuset.

Klart på insidan (blir lite rökigt av allt svetsande).

Och nu är fästet för stötdämparen på plats också.

Avslutade med en kontrollmätning och allt sitter i stort sätt på millimetern på samma ställe som innan.

Nu är det dags att göra samma sak på andra sidan…