Inne på slutspurten, nu är det ”bara” höger tröskel kvar.
Mjukstartade med lite småjobb.
En svetsmutter som saknades på de nya trösklarna.
Sedan var jag inte helt nöjd med hur hundbenet linjerade med tröskeln på vänster sida.
Tröskeln stack ut aningens med än hundbenet, så jag slitsade upp kanten för att flytta ut hundbenets framkant lite.
Svetsade och grundade slitsen, nu ser det bra ut.
För att få tillbaka dörrarna på samma ställe borrade jag 3mm hål som passar runda slagspik. Så kan man använda dessa för att styra in dörren på samma ställe.
Ja, då vänder vi på bilen för att bättre komma åt höger tröskel.
Höger tröskel ser lite risig ut i framkant.
Och antagligen är den dålig i bak, då man har bytt hundbenet utan att byta tröskel.
Men först ska dörren riktas in mot den gamla tröskeln, den hänger för högt i bakkant, syns speciellt vid midjelisten.
Med en stor glipa nertill i bak.
Lite trångt nere mot hundbenet, men det ska ju bytas, så det kan kanske bli bättre då.
Bort med tröskeln.
I fram är membranet lite dåligt, men inte lika illa som på vänster sida.
I bak är tröskeln mer eller mindre borta. (Varför lappade man ihop hundbenet utan att fixa detta?)
Den som jobbade på höger sida när bilen byggdes måste gott på kaffe och inte te. Mycket fler punktsvestar att borra ur. 🙁 (tog ganska lång tid).
Men, nu kan tröskeln provmonteras.
Nedre hörnet är helt plötsligt inte lika tight.
Dock är hunbenet lite längre in än vad tröskeln är, så samma sak som på vänster sida. Men nu kan jag kanske fixa det direkt då jag monterar det nya hundbenet.